Potatissoppa

Nu sitter jag här, alldeles jättemätt efter en middag på min goda potatissoppa med stekt bacon. Jätteenkel och god soppa. Steker en lök, hackar en antal potatisar (jag hackade kanske 500g) i tärningar, slänger ner dom tillsammans med löken, fräser allt några minuter, sätter sedan i 2 buljongtärningar och 8 dl vatten. Låter hela härligheten koka i ungefär en kvart (tills potatisen är klar)
Mixar sen soppan och tillsätter Creme fraiche vitt vin-senap-scharlottenlök, rör om. Stek bacon och klipp i bitar över soppan. uff, som sagt. Supermätt. Länge sen jag var tokmätt faktiskt. Jag tror min kropp gillar att jag inte äter så mycket "rena" kolhydrater (typ ris, pasta, potatis). Blir mycket mer behagligt mätt då.

Jaja, ska börja tagga upp för NIKE Dynamic Training klockan 18 :) Hoppas det blir härligt!


Kommentarer
Postat av: Keron

Ja, lärt mig har jag verkligen gjort, frågan är om det var tillräckligt... Tyvärr har vi verkligen fått kämpa med allt själv, eftersom kursen har varit nätbaserad, så det har varit tufft. Svårt att veta hur djupt man ska kunna saker när man läser i en 1000 sidor tjock bok från pärm till pärm typ. Kör hårt på Dynamic training! =) Vad brukar du annars köra för pass, typ favoriter? Tänkte var jag ska hålla ögonen öppna!

2009-11-03 @ 18:59:57
URL: http://keron.blogg.se/
Postat av: Keron

Jag kör ju 2 ggr i veckan i gymmet. sen blir det lite som du säger, lite av varje, men jag hoppar över yogan och alla dans/aerobic pass. Spinning, funktionell, fys, pump och core är nog de jag brukar fara på mest.

2009-11-03 @ 21:54:55
URL: http://keron.blogg.se/
Postat av: Keron

Det är sant, den chansen är ju väldigt liten! :)

2009-11-04 @ 07:41:46
URL: http://keron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0