Glädjespridare?

Igår så umgicks jag med Hanna och vi surrade på om det mesta, drack te och njöt av mitt nya doftljus som doftar wunderbart. Ett av ämnena var det här med glädje, glädje för dåtid, nutid och framtid. Varför vi pratade om det var för att jag hade hittat en artikel i en MåBra-tidning där det var ett stapeldiagram där x-axeln var på en skala mellan 1-10 (glädje/lycka) och y-axeln var på tid -3 år, -6 månader, nu, +6 månader samt +3 år. 

Man skulle då helt enkelt (?) sätta ut punkter hur lycklig man var/hade varit/trodde man skulle vara på dessa olika tidpunkter. Jag satte då ut typ, 6-7, 7, 7, 8 och 9 (på ett ungefär, det är ju jättesvårt att sätta en siffra liksom) och vände sedan blad för att se vad det här betydde. Egentligen var det inget test så jag upptäckte ju att jag inte fick något egentligt svar. Men enligt detta test så var det vanligaste iallafall att testet såg ut som ett v. Alltså att man ansåg sig vara lyckligare för 3 år sedan och att man tror sig vara lyckligare om 3 år än vad man är nu. Medans jag fick en jämn och stegrande kurva. Vilket nog är bra, för det borde väl innebära att jag är ganska glad hela tiden? :) Iallafall så sa Hanna på tal om detta att jag nog var en av dom människorna i hennes närhet som var mest glad till min person! Och det gjorde mig ju jätteglad!

Nu fick jag även en gullig kommentar av en jobbarkompis på facebook "Längtar tills du kommer på jobbet o sprider din glädje....Kram!!"

Jag blir så himla glad när jag får sådana kommentarer.

Och nu är det helg, och ledigt. Ska verkligen bli superhärligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0