Måndagsträning med Agnes

Igår blev det träning med Agnes på IKSU. Måndagar är nog min hat-dag att träna i gymmet. SÅ mycket folk. Många som tränar bort helgångesten. (jag tränar inte bort nån ångest, jag tränar bara, lika mycket hela tiden, råkade bara bli en måndag nu, oftast är jag Inte på gymmet en måndag)

Började med 20 minuter på löpbandet, första gången jag sprang på 1 månad ungefär. Men jag kände det var dags att komma igång nu. Körde igång direkt på 10km/h. Inte supersnabbt men inte långsamt heller. Är ju en mil på en timme. Det var skönt. Kände mig inte direkt ansträngd, löpsteget kändes bra, andningen var lätt och jag kände mig stark!

Sedan begav vi oss in i lejongr.. sorry gymmet. Blev överkropp med fokus på rygg, axlar och triceps. Körde även bröst och biceps. Av nån anledning känns det viktigare att träna baksidan av kroppen eftersom man sitter som en hösäck hela dagarna framför datorn/på föreläsning skrivandes. Man måste som motarbeta ostbågekroppen :p

Det var iallafall ett lagomt måndagspass, vi behövde faktiskt inte vänta på nån maskin, så det var riktigt skönt. Och jag har träningsvärk idag - undra hur det kommer gå när jag ska på Nike Dymanic Training?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0