Längtan efter jul... ?

Sitter nu i soffan och är sjuuukt sugen på kladdkaka. Funderar om jag ska baka, fast egentligen är jag mest sugen på att någon ska bjuda mig på kladdkaka :)
(med någon menar jag helst någon i min absoluta närhet, men med någon så vandrar mina tankar även osökt till Växjö och min Malin som är en gudinna i köket. Hennes födelsedagar är tex något att se fram emot med skräckblandad förtjusning :P )

Då kanske ni undrar varför jag längtar efter julen, och ärligt talat så längtar jag inte egentligen, MEN medans jag letade kladdkakerecept hittade jag recept på mjuk pepparkaka - typ något av det godaste som finns.. Och det kan man ju bara äta under december.. därav längtan. Men den försvinner nog snart.

Har f.ö ätit jättegod tortillapizza. Första gången på två dagar som jag faktiskt haft matlust :) åt två stycken med kalkon, färska champinjoner, majs och ruccolasallad. Är väldigt mätt nu.

Har även varit hemma hela dagen, sjuuukt tråkigt :( Men nu tror jag att jag är på bättringsvägen. Tagit mycket mindre smärtstillande idag iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0