Två timmars dans - lycklig

Nu har jag ätit lunch efter två timmars dans. Och jag är så glad, så lycklig. Att dans kan väcka så mycket känslor som annan träning inte lyckas med.. Fortfarande finns det ingen träningsform som lyckats fylla hålet efter dansen. Jag saknar den fortfarande efter fem år. Och speciellt mycket har jag saknat den denna terminen då min danspartner faktiskt bara bor 5 minuter från mig..

Iallafall -dagen. Började med en timme Shake it! Och det är precis var det låter, ett pass med mycket bootey och glädje. Vi drog tom över lite för att vi bara ville köra "en gång till" hela tiden :) Det var SÅ bra stämning, folk tjoade och verkligen RÖJDE! Ah askul!

Det andra passet hölls av en danslärare (det var alltså inte ett aerobic dance-pass) och i början tänkte jag "vad är detta?" men det tog sig, som det tog sig! Det var utmanande, lätt den svåraste koreografin jag blivit utsatt för sen jag slutade dansa (man är ju lite ringrostig när det gäller vissa rörelser som förut var enkla). Men jag klarade det mot slutet, sista kvarten så var det som att polletten trillade ner och jag kunde köra på. Kände verkligen skillnad i kroppen. Det var inte lika jobbigt för flåset men för kroppen. Den typen av dans kräver mycket mer kroppskontroll än vanlig aerobic.



Nu har jag ont nästan överallt, har blåsor på fötterna, blåmärken från fötterna upp till rumpan, träningsvärk sen igår och en trötthet sen dagens pass - det är bara att älska (inte gilla - älska) läget! Så KUL jag haft denna aerobic dance-weekend!! Jag nästan bubblar av lycka :)

Nu blir det dusch och slappning hemma innan kvällens aktivitet - bowling :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0