Blodomloppet

Idag var det dags för blodomloppet, 5Km löpning i lopp, något jag aldrig testat. 
Starten på dagen var sådär, vaknade med feber och hade förmodligen haft en febertopp inatt.
Så jag var lite nervös hur kroppen skulle palla (jag hade ingen feber när jag sprang)
 Jag har ju egentligen aldrig gillat att springa tillsammans med andra förrän för ungefär en månad sedan.
Vi kom dit i god tid, det var lite kallt och jag började bli nervös.
 När det var 20 minuter kvar så lämnade vi in våra överdragskläder och satte på nummerlappar och gick till starten för att värma upp.
När startskottet väl gick så var det hur mycket folk som helst, och efter typ 100 meter blev det en flaskhals
och man kunde bara gå.
Efter det så började jag springa ganska fort för att komma förbi så många som möjligt, sen kom ytterligare en flaskhals. Det var inte förrän vid 2Km som man började kunna springa mer ordentligt och vid 3Km kunde jag springa nästan obehindrat. även om jag fortfarande var tvungen kriss-krossa för att komma förbi folk.

Kroppen kändes jättebra, det flöt på superbra och jag kände mig stark!
Jag fick in ett bra flyt och blev påhejad på upploppet och spurtade i mål.
På 25:17 :D
Mitt mål var att springa på 25 minuter, men med tanke på att jag knappt kunde springa i början så känns det superbra! Jag fick in ett bra tempo och är stolt!
Det var verkligen en härlig upplevelse!
Längtar massor till Midnattsloppet nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0