Män som hatar kvinnor

Så härligt med lördag, det är nollgradigt och relativt soligt. ska promenera till maxi och handla med maria och camilla, mysigt!

Igår var vi ju på dinner and a movie. Frida hade gjort ugnsbakad lax med potatis och grekisk sallad. Fantastiskt gott (hon hade låtit laxen tillagats i matlagningsgrädde så den blev supersaftig!)
Till efterrätt hade hon gjort en HELT fantastisk amerkans chokladkaka. Sjukt sjukt god! Jag åt tills det nästan kom upp igen :P

Sedan begav vi oss ner till stan för att se bio. Vi hade bokat biljetter men av någon anledning hade bokningen försvunnit, så vi fick sitta längst fram (tur att det fanns platser) men det gick ändå bra. Var ju ingen text som behövde läsas.

Jag älskar Stieg Larssons böcker, har läst dom flera gånger och det kanske inte var det bästa (läste om för bara nån månad sedan) då det innebar att jag faktiskt kom ihåg sjukt mycket. Och filmen kanske inte ha anammat allt från boken, och vissa saker var helt påhittade. Det var en väldigt bra spelad film, skådespelarna gjort väldigt bra insatser, men boken är så sjukt mycket bättre (älskar även Kalle och Chokladfabriken, Harry Potter-filmerna och LotR - men då både film och bok) Men det var en trevlig kväll som avslutades med en promenad hem från stan (mycket härligt väder)

Ikväll vet jag faktiskt inte alls vad som händer, fortfarande ett oskrivet blad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0