Hyllning till havregrynsgröten

Det finns något som jag aldrig verkar tröttna på i matväg är, havregrynsgröt. Jag skulle kunna äta det Hur mycket som helst. Men försöker begränsa mig till max två gånger om dagen (ibland bara en faktiskt).
Men det är en fantastisk maträtt.
Äter den helst med hallon, äppelmos och banan. Och i gröten har jag linfrön, kanel och kakao (så min havregrynsgröt är alldeles brun) så den smakar nästan choklad. (observera Nästan).
Det här är nästan som malins inlägg till blodpuddingen, fast jag behöver inte lämna min favorit..
(och tack och lov för det, vad skulle jag göra utan den?!)

Tack havregrynsgröten för alla fina stunder vi delat och jag hoppas vi kommer dela många fler!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Utvidga din grötkrets, är mitt tips! Finns ju en massa häftiga gryn- och korn man kan göra gröt av! En blandning av havre och korn finns att köpa, fyrkorn, bovete, you name it! Tack för påminnelsen att jag ska testa kakao i!

2009-03-18 @ 16:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0