2009 - en sammanfattning

2009 har varit ett omvälvande år. Det har hänt mycket och samtidigt lite.
Året började lite trist med att jag gick från att vara sambo till att bo i studentkorridor. Men det visade sig snabbt att det egentligen inte alls var tråkigt. Jag hamnade i en kanonkorridor och hade massor med tid och lust att umgås med mina härliga vänner, både de från Pite och de från klassen :) Vi festade och mös och tränade och fick uppleva våren tillsammans. Med blodomloppet och brännbollsyran.

Sen kom sommaren, och jag återvände till Pite där jag bodde i en lägenhet (andra hand) nästan mitt i stan. Hade en fantastisk sommar i stan, lämnade bara kommunen två gånger :P Men jag stortrivdes och det var varmt!
Sommaren avslutades i sthlm med midnattsloppet och 10 fantastiska dagar i stan med både vänner och släkt!

Sedan kom hösten och en ny termin, som började lite segt, tungt och jobbigt men efter någon månad så var jag inne i mitt älskade umeliv och alla vännerna som jag har där. (även om det finns dom som är saknade och inte återvände efter sommaren) Sedan rullade det på innan jag i slutet av oktober började plugga 200% och träffade en väldigt fin människa som fick mig att må ännu bättre. Sista två månaderna har verkligen gått fort - tiden går fort när man har roligt brukar man ju säga, och det har verkligen stämt! Jag har haft tokmycket att göra, men tack vare fantastiska vänner och en fin pojkvän har det gått vägen. Så man kan säga att året slutade tvärtemot hur det började :)

Det har alltså varit ett år med en del ledsamhet, men ändå så fantastiskt mycket glädje.

Jag ser fram emot ett 2010 som visserligen kommer spenderas från mina nära och kära första halvåret, men det kommer vara fantastiskt häftigt att äntligen få plugga en termin utomlands. Även om det säkert i perioder kommer vara jobbigt att inte få vara nära dom jag tycker om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0