Nyårsafton

Ja, då var jag hemkommen från Teneriffa.
Det har varit en semester i lugnets tecken. Vi har bara gått och kollat på saker, badat, solat (lite) tränat litegrann och ätit god god mat. Det har varit en vecka där batterierna har fått chansen att laddas.
Vilket känns bra så här lagomt till det nya året som jag ser fram emot (med lite blandade känslor i vissa avseenden)

2008 har varit ett (på det stora hela) fantastiskt år! Jag har flyttat från min hemstad för att plugga, lärt mig ett tredje språk (som är rätt rostigt nu, men jag KUNDE iallafall) jag har tågluffat en månad i Europa, varit en weekend i Dublin samt en solsemestervecka på Teneriffa (vem är det som sa att man inte har råd att resa som student ;P haha!)
Jag blev sambo, fick en fantastisk klass och en utbildning som känns jättebra (än iallafall) Jag har tränat som aldrig förr, och samtidigt hållig mig frisk så här andra hälften av året!

Jag har hittat ett lugn i mig som jag inte haft tidigare, känner att det hjälper mig i svåra situationer där jag förr bara skulle ha ramlat ner i ett mörkt hål. (nu kikar jag bara ner i det, typ)
Sedan har det även hänt saker som jag inte velat, som har fått mig att må dåligt och vara ledsen, men jag kan inte påverka det utan jag får bara göra mitt bästa för att ta mig starkare ur situationen. Jag väljer att inte se dom sakerna när jag ser tillbaka på det här året som varit omvälvande, spännande, roligt och utvecklande!

Nu satsar jag på 2009! Jag ska göra allt för att välja saker som gör så jag mår bra, som skänker mig glädje och välmående. JAG ska vara i fokus (det är lätt ibland att låta andra ta ens fokus).

Jag är inte den som egentligen gillar nyårslöften. Jag slutade bita på naglarna igår, så löftet får väl bli att fortsätta hålla upp med det, hehe.
Annars; välmående och glädje i fokus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0