Julbak

Idag var det (äntligen) dags för årets julbak.
(jag hade nog sett fram emot det en aningens mer än pojkvännen)
Vi satte igång med att bygga ihop pepparkakshuset och dekorera det.

Jag tog dom första kletiga stegen till att dekorera (av någon anledning var det bara jag som blev kladdig)
Pojkvännen fortsatte sedan, och vi hade en massa färger :P
              

Slutresultatet!

Tjusigt va?!


Efter den uppvärmningen var det dags att baka mer, det blev en variant av Leilas Rocky Road samt ett recept jag hittat i en Hennes-tidning, Apelsintryffelrutor.

(Rocky Road till höger och Tryfflarna till vänster, dom ser typ likadana ut, men jag tror stengårt på tryfflarna!)
Sedan gjorde vi även en sats traditionell knäck (fast dom tog jag inga kort på)

Såklart blev det en del disk också...


Nu är iallafall (nästan) allt bortdiskat (tack vare pojkvännen) och undanstoppat i frysen!

Efter 4 timmar var vi rätt le

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0