Exkursion till S-vall

Igår var jag på "klassresa" (som det blev kallat) till Sundsvall. Bussen avgick från skolan klockan 06,00.
Jag var dock pigg och glad, hade varit vaken sen 04,20 då jag vaknade av ett försenat mms. (även björnen vaknade och han skulle inte upp förrän halv åtta!)
Vi såg "Finding Neverland" och sedan somnade de flesta. Vi hade en massa möten/föreläsningar bokade under dagen, det var skoj att göra nåt annat.
Till lunch gick alla utom jag och 3 till på McD (jag vägrade) Så vi gick till turistbyrån och frågade efter nån restaurang med lunchservering och ficks om förslag Olivers, och det var god mat, husmanskost. Jag åt Fläslägg med rotmos, och till det hade dom en stor salladsbuffe, så det var nice.
Sundsvall är en mysig stad, husen är jättefina jämfört med här i Ume.

Sen åkte vi ut till Birsta och hade sista föreläsningen där innan vi hade 1,5 h ledig tid att spendera vart vi ville (IKEA) jag fick köpt min sista del till pojkvännens julklapp men på IKEA spenderade jag inte en endaste krona!!

18,00 skulle bussen avgå (och inte en minut senare!) hade våran lärare sagt, gissa vem som kom för sent?!
Iallafall vi satte igång en film och kollade på den, kunde dock inte somna på hemvägen.
Vi fick äveng issa hur mycket varje person gjort av med i snitt. 1100-nåt. Vi hade totalt handlat för över 33 000. Men då var det en hög lärare och andra människor från institutionen, vi studenter snittade betydligt lägre :P

Kom hem strax efter nio,  mycket skönt. Somnade vid halv elva eller så, och vaknade när pojkvännen gick upp strax efter åtta imorse. Så nu är jag pigg och glad och vet inte riktigt vad jag ska göra, tanken var att gå på stan, men fick precis sms av pojkvännen där han meddelande att dom hade labb nu på eftermiddagen, så det blir nog inte, trist.

Jaja, inget plugg ska jag gölra idag iallafall, bara ta det lugnt, bowla och träna typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0