Fläskfilegryta

I somras blev jag bjuden på en grymt god fläskfilegryta och när sommaren började närma sig sitt slut så såg jag till att ta med mig receptet för att återskapa hemma.
Världens enklaste recept, och sjukt gott!

Fläskfilegryta
2-4 fläskfileér (2 st räcker till ca 4 personer beroende på hur mycket man äter)
2,5 dl matlagningsgrädde
1,5 dl creme fraiche
1 dl soya
1-2 tsk sambal oelek (orginalreceptet hade en, jag tillsatte mera)

Putsa fläskfileerna och skär dem i 1-1½ cm tjocka skivor.
Lägg dem i en ugnsform och häll på vätskorna och blanda om så allt kött blir marinerat i såsen.
Sätt in formen i ugnen i 60 minuter på 200grader (rör med fördel om efter halva)

Servera med ris och en god grönsallad!

NJUT


Kommentarer
Postat av: mallrich

mmm,det lät gott hörredu! misstänkt lik kombination som klassikern lövbiff med sting!

2009-10-12 @ 21:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0