Lördagens träning

I lördags var jag som jag skrev och tränade, första blev det 40min spinning - jättekul och lagomt jobbigt
(inget maxpass utan ett skönt pass bara)
Efter passet kände jag mig pigg så jag beslutade mig för att springa 10minuter på löpbandet. Planen var ett långsamt pass i bekvämlighetstempo (som har varit 8-8,5km/h). Men det var för långsamt, så jag sprang på 9km/h och det var väldigt behagligt. Efter 10 minuter stretchade jag lite och kände att "äh, 10 minuter till klarar jag av" så jag hoppade på igen och sprang i 9,2km/h efter fem minuter kom en klasskompis och tog löpbandet brevid mig, och vi pratade på - och det gick jättebra! Var inte speciellt anfådd alls! Löpningen kändes bra, flåset kändes bra och kroppen kändes bra!

Eftersom hon skulle springa lite längre så tänkte jag efter dom andra 10 minuterna att "äh, kroppen känns ju bra, jag springer 10 minuter till" sagt och gjort, hoppar på och springer 9,5km/h och kan fortfarande prata med relativ lätthet och steget känns bra. Efter 30 minuters löpning och ca 4,5km känner jag mig väldigt nöjd och glad. Går och stretchar och allt känns bara underbart!

(näsan lite runners high)

Efter några timmar börjar jag känna av lite överansträngning eller liknande i hamstringsfästet i höger knä/lår, sätter på lite liniment och bestämmer mig för att låta benen vila från löpning och spinning i några dagar.

Idag känns benen jättebra, säkert mycket tack vare promenaden hem från bion igår.
Idag blir det bara gymträning och imorgon vila innan nästa veckas första träningspass tar vid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0